SUPERFOOD BOWL

Pitkästä aikaa vähän ruokajuttuja. Olen viimeaikoina (ehkäpä Halloween-teeman myötä) ihan hurahtanut kurpitsaan! Erityisesti myskikurpitsa on mietoutensa ja makeutensa vuoksi suosikkini. Tässä taannoin askartelin tuollaisen herkullisen superfood bowlin lounaaksi, jossa oli kaikkea terveellistä joukossa :). Fetajuusto sopii mielestäni oivasti makupariksi makeahkolle myskikurpitsalle, joten sitä ripottelin reilusti annoksen päälle. Tässäpä reseptiä:

SUPERFOOD BOWL

1 myskikurpitsa

punakaalia

cous cousia

pinaattia

oliiviöljyä

parsakaalia

fetajuustoa

Laita uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Kuori ja pilko myskikurpitsa kuutioiksi. Säästä siemenet, mikäli haluat paahtaa niitä vielä pannulla. Levitä kuutiot pellille ja pyörittele kuutioita pienessä tilkassa oliiviöljyä. Laita ne sitten uuniin noin 15 minuutiksi. Pilko sillä välin suikaleiksi haluamasi määrä punakaalia. Pehmennä sitten pannulla lorauksessa oliiviöljyä ja lisää pari kourallista pinaattia joukkoon, mausta esim suolalla ja yrttiseoksella, jos haluat. Kun punakaalit ovat pehmenneet, jätä ne jäähtymään. Pilko parsakaali pienemmiksi paloiksi ja keitä niitä vedessä, kunnes ovat jonkin verran pehmenneet, saavat jäädä aavistuksen rapsakoiksi. Huuhtele sen jälkeen heti kylmän veden alla, jotta vihreä väri säilyisi (vinkki!) :). Valmista vielä cous cous, laita haluamasi määrä cous cousia johonkin kulhoon ja kaada kiehuvaa vettä päälle niin, että hiutaleet peittyvät kunnolla ja anna tekeytyä hetki. Kun cous cous on valmista, sekoita se punakaali-pinaatti seokseen. Kun kaikki on valmista, kasaa niistä annos/annokset ja ripottele päälle fetajuustoa!

 

Here is a delicious recipe for a superfood lunchbowl which I made the other day :)! I’m obsessed with butternut squash at the moment 😀

SUPEFOOD BOWL

1 Butternut squash

red cabbage

cous cous

spinatch

olive oil

broccoli

feta cheese

Preheat the oven for 200 celsius degrees. Peel and cut butternut squash. Save the seeds if you want to roast them on a pan later. Put the pieces on a plate and and roll them in a small amount of olive oil, then put them into the oven for about 15 minutes. Meanwhile cut red cabbage (you choose the amount) in smaller pieces and cook in a pan until the cabbage becomes softer, add also some spinach and a little bit of salt. Then cut broccoli in smaller pieces and cook in water until it little bit softer. Then pour out the hot water and add cold water so that the colour stays bright green :). Then cook the cous cous. Put 1 cup (or you can choose the amount) in a bowl and add boiling hot water (about 2 cups) on top of cous cous and let steam for around 5 minutes. Then fluff with a fork and add it into the red cabbage-spinach mix. When everything is ready, put all ingredients together as a healthy superfood bowl :)! Add some feta cheese on top of your bowl. Enjoy!

By | 2017-11-04T11:07:55+00:00 marraskuu 4th, 2017|Categories: Uncategorized|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment